19 Eylül 2012 Çarşamba

CRYSİS



CRYSİS İNCELEME
Yerli kardeşlerin çıkardığı Farcry oyunu o dönemlerde çok ses getirmişti. Oyun dünya çapında çok beğenildiği için Crysis duyurulur duyurulmaz herkesi meraklı bir beleyiş sarmıştı. Oyun ile ilgili video ve resimler ortaya çıktıkça heyecanımız bir derece daha artıyordu. Yep yeni özellikler, mükemmel grafikler, gece/gündüz etkileşimi vs. vs. hepimizi daha da iştahlandırdı. Yalnız çok yüksek sistem istemesi bir çoğumuzun iştahını kursağında bıraktı. Bazılarımız bu oyun için yeni ekran kartı aldı, bazılarımız düşük ayarlarda üzüle üzüle oyunu oynadı. Hele bazıları var ki oyunu oynayamayacağına rağmen sırf destek olalım diye oyunun orijinalini aldı. Crysis’in Türkçe olması büyük avantaj. İlk defa Dünya çapında çok büyük olan bir oyun Türkçe olarak piyasaya çıkıyor. Kendimizi ispat etmemiz açısından oyunu orijinal almamızın büyük önem taşıdığını düşünüyorum. Eğer sesimizi Dünya’ya duyurursak bundan sonra bazı oyunların Türkçe çıkmasını sağlayabiliriz.
İlk olarak oyunun konusuna değinelim
Oyun 2019 yılında Kuzey Kore yakınlarına bir gök taşı düşer ve Hükümet bu durumu araştırmak için o bölgeyi çepeçevre sarar ve kimsenin girmesine izin vermez. Zaten denizde biraz ilerlemeye kalkarsanız etrafınızın gemilerle kaplı olduğunu görürsünüz. İşte o gemiler Kuzey Kore’ye ait. Amerika ise bu durumdan rahatsız olur ve olay yerinde olup biteni araştırması için tam donanımlı, eğitimli bir birlik gönderir. Olaylar zinciri böylece başlamış olur.
Bizim ve arkadaşlarımızın üzerinde Nano Suit adında bir zırh var. Bu zırh bize maksimum özellikler sunabiliyor. Bunlar; maksimum korunma, maksimum hız, maksimum zıplama ve görünmezlik. Modifikasyon sadece zırhlarımız ile sınırlı değil. Yeri geldiğinde silahımızı da modifiye edebiliyoruz. Silahımıza karanlık yerlerde ışık, sessiz olmamız gereken yerlerde susturucu gibi özellikler kazandırabiliyoruz. Bu da oyuna ayrı bir hava katmış.
Grafik konusunda bir hayli ses getiren Crysis, şu anda piyasada bulunan oyunlar arasında dx10′un nimetlerini en çok kullanan oyun görünümünde. Öyle ki bir çok sitede, forumda dx9 ve dx10 arasındaki farkı hepimiz gördük. Oyunu dx10′da oynayabilmek için ekran kartımızın bir hayli güçlü olması gerekiyor. İlla ki oyunu dx10′da oynamak lazım. Benim öyle bir imkânım olmadığı için oyunu ancak 1280×1024 high özelliklerde oynayabildim. Bu yüzden resimlerde dx10′a ait görüntüler yok. Sizlere dx10 görüntüleri sunamamaktan dolayı üzgünüm.
Grafikler benim oynadığım detaylarda gayet doyurucu. Grafik açısından piyasadaki en iyi oyunlardan birisi. Deniz, gökyüzü, adalar, ağaçlar, araçlar, insanlar, silahlar kısacası hemen hemen herşey çok güzel modellenmiş. Işığın üzerine düştüğü cisimler muhteşem görünüyor. Gölgelendirmeler harika. Yalnız benim gözüme çarpan bir durum var gölge mevzusunda. Karadaki gölgemiz bizim hareketimize paralel olarak hareket ediyor ama denizde yüzerken bizim hareketimiz ile gölgemizin hareketi uyuşmuyor. Sanırım Yerli kardeşlerin gözünden kaçmış. :) Suyun içinden çıktığımız zaman su akıntılarını görebiliyoruz. Bu da oyuna çok güzel ve gerçekçi bir görünüm kazandırmış. Patlama efektleri de harika olmuş. Crysis grafikler açısından mükemmel diyebiliriz. Tabii ki high veya veryhigh’ta oynuyorsanız. ;) Medium veya Low detaylarda oynarsanız Farcry’dan çok da farklı bir görüntü elde edemiyorsunuz.
Crytek firması fizik motoruna da bir hayli önem vermiş. Etrafımızdaki hemen hemen bütün cisimler bizimle etkileşim halinde. Ağaçlar hareket ediyor. Tabii ki gölgeleri de. Cisimlere vurduğumuz zaman parçalanma, yuvarlanma, kırılma, devrilme gibi tepkiler verebiliyorlar. (Resimlerden birisinde parça parça böldüğüm ağacı görebilirsiniz) Ayrıca çoğu cismi elimizle tutup fırlatabiliyoruz. Bu çok sıkıştığımız dönemlerde işimize yarayabiliyor. Oyundaki araçları sürmek de çok keyifli. Araçların tepkileri çok gerçekçi olmuş. Gözüme çarpan bir özellik de deniz kıyısında suyun üzerinde yürürken ardımızdan izler bırakmamız. Ayağımızı bastığımız yerlerde küçük küçük su dalgaları oluşuyor. Oyuna gerçekçilik katan bir diğer özelliklerden birisi…
Yapay zekâ konusunda ara sıra ufak tefek aksaklıklar oluyor. Düşmanımız bazen doğru düzgün saklanamıyor ve bize ateş edemiyor. Bazen ise bizi göremeyebiliyor. Grup arkadaşlarımızın yapay zekâsı gayet iyi görünüyor. Ufak tefek problem dışında yapay zekâ konusunda da gayet iyi iş çıkarmışlar diyebiliriz.
Oynanabilirlik konusu ve ses konusu da oyunun muhteşem atmosferini, grafiklerini, fizik motorunu tamamlayan etkenler arasına giriyor. Böylece ortaya dev bir yapım çıkıyor. Ufak tefek hatalar her oyunda olur. Ama mükemmellik detaylarda gizlidir. ;)
Ekran kartınız oyunu medium veya low detaylarda oynatsa bile oynamanızı tavsiye ederim. Oyundaki atmosfer çok güzel. Yeni bir ekran kartı alırsanız daha da güzel olacaktır. Bir de lütfen oyunu orijinal almaya gayret gösterin.
Test sistemi:
İşlemci: Intel Core 2 Duo E6420 2.13MHz
Anakart: Asus P5B
Ekran kartı: Powercolor X1950Pro 512MB 256bit 600/1400 MHz
Bellekler: 2x1GB DDR2 667MHz Kingston
Sabit disk: Seagate 320GB 7200rpm NCQ 16MB ön bellek
RESİMLER: 1280X1024 HIGH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder